Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Drama | EBB 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MEHMET KUMRU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramlarını; yaratıcı dramanın aşamalarını, boyutlarını ve öğelerini; rol oynama ve doğaçlamayı açıklar. Yaratıcı dramanın tarihçesini bilir. Eğitimde dramanın uygulama basamakları bilir. Yaratıcı drama ders planını hazırlar ve uygular. |
Dersin İçeriği | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. | Tartışma, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. | Rol Oynama, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. | Gösteri, Tartışma, | Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. | Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
6 | Dramanın tarihsel sürecini bilir | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Yaratıcı dramanın aşamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Yaratıcı dramanın aşamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Yaratıcı dramanın boyutları ve öğeleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Yaratıcı dramanın tarihçesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Eğitimde dramanın uygulama basamakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Eğitimde dramanın uygulama basamakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. 8. San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları 9. Rooyackers, P. (2017). İlköğretim Derslreinde 101 Drama Oyunu. Nar Yayınları 10. Nalbur Taşdemir.V. (2013). İlköğretimde Drama Oyunları İle Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Ve Teknoloji Derslerinin Öğretimi-Kolektif. Kök Yayınevi |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sıra | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. | ||||||||||||||
2 | Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. | ||||||||||||||
3 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. | ||||||||||||||
4 | Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. | ||||||||||||||
5 | Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. | ||||||||||||||
6 | Dramanın tarihsel sürecini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 14 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |