Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı'da Siyasi Muhalefet ve Fikir Akımları | TAR 486 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin yaşadığı kültür, siyasi ve fikir hareketleri ele alınmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Osmanlı'daki siyasi muhalefeti, fikir akımlarını ve bunların sebep-sonuçlarını inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinin yaşadığı kültür, siyasi ve fikir hareketleri ele alınmayı hedefler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
2 | Ortaya çıkan siyasi fikir hareketleri ortaya çıkışları, amaçları ve sonuçları açısından değerlendirir. | Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Osmanlı siyasi muhalefetine öncülük eden şahısları tanımlar ve ait oldukları fikirleri açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Osmanlı siyasi ve muhalif dünyasını incelerken Osmanlı çevresinde komşu devletlerde meydana gelen siyasi cereyanları da | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Osmanlı Devletinin siyasi ve muhalif akımlar verdiği tepki, cevap ve toplumsal geri döşünü ders çerçevesinde inceler | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve öğrencilerle tanışma. | |
2 | Modernleşme nedir? kavramsal çerçevenin belirlenmesi. | |
3 | Osmanlı Modernleşmesi'nin tarihi: Sultan III. Osman-I. Abdülhamid | |
4 | Sultan III. Selim-Sultan II.Mahmud | |
5 | Sultan Abdülmecid-Sultan II. Abdülhamid | |
6 | Genç Osmanlı Hareketi | |
7 | Jön Türk Hareketi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Osmanlıcılık | |
10 | Türkçülük | |
11 | İslamcılık | |
12 | Batıcılık | |
13 | Siyasi fikir akımları ve modern askeri darbeler | |
14 | Dönem sonu değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2018.
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Osmanlı Devletinin yaşadığı kültür, siyasi ve fikir hareketleri ele alınmayı hedefler. |
2 | Ortaya çıkan siyasi fikir hareketleri ortaya çıkışları, amaçları ve sonuçları açısından değerlendirir. |
3 | Osmanlı siyasi muhalefetine öncülük eden şahısları tanımlar ve ait oldukları fikirleri açıklar |
4 | Osmanlı siyasi ve muhalif dünyasını incelerken Osmanlı çevresinde komşu devletlerde meydana gelen siyasi cereyanları da |
5 | Osmanlı Devletinin siyasi ve muhalif akımlar verdiği tepki, cevap ve toplumsal geri döşünü ders çerçevesinde inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |