| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medeniyet Tarihi | TAR 366 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Medeniyetin kavramını açıklar ve tarihsel gelişim evrelerini kapsamlı olarak açıklamayı hedefler |
| Dersin İçeriği | Medeniyet, kültür, uygarlık ve diğer alt kavramlar ile insan ilişkileri arasında detaylı bilgi verir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medeniyet, kültür, uygarlık kavramlarını açıklamayı hedefler | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Farklı medeniyetleri ele alarak, benzerlikler ve farkılılıklar üzerinden analitik bağlamda çeşitli konularda medeniyet analizleri yapmayı hedefler | Benzetim, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Medeniyet kategorisinde insanlığın sosyal, politik ve ekonomik gelişimlerini tartışmayı amaçlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Medeniyet Tarihi bakımından derste tanımlanan uygarlıkların birbirleriyle ilişkisi ve etkileşimi çevresini ele alır. | Beyin Fırtınası, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Medeniyet tasavvurunu çerçevesinde geleceğe dönük perfsektifler açmayı hedefler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, öğrencilerle tanışma | |
| 2 | Kültüre, medeniyet ve uygarlık nedir? Kavramlar ve teoriler. | |
| 3 | Medeniyetin ortaya çıkması nasıl olmuştur, ilgili teoriler. | |
| 4 | Sümer ve Önasya Medeniyeti | |
| 5 | Mısır Medeniyeti | |
| 6 | Hint ve Çin Medeniyeti | |
| 7 | Yunan Medeniyeti | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | İslam Medeniyeti | |
| 10 | Endülüs Medeniyeti | |
| 11 | Selçuklu ve Osmanlı Medeniyeti | |
| 12 | Modern Avrupa Medeniyeti | |
| 13 | Modern Avrupa Medeniyeti | |
| 14 | Dönem sonu değerlendirmesi ve tekrar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, Çev. Alaattin Şenel, İmge Yayınevi, Ankara 2015. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Medeniyet, kültür, uygarlık kavramlarını açıklamayı hedefler |
| 2 | Farklı medeniyetleri ele alarak, benzerlikler ve farkılılıklar üzerinden analitik bağlamda çeşitli konularda medeniyet analizleri yapmayı hedefler |
| 3 | Medeniyet kategorisinde insanlığın sosyal, politik ve ekonomik gelişimlerini tartışmayı amaçlar. |
| 4 | Medeniyet Tarihi bakımından derste tanımlanan uygarlıkların birbirleriyle ilişkisi ve etkileşimi çevresini ele alır. |
| 5 | Medeniyet tasavvurunu çerçevesinde geleceğe dönük perfsektifler açmayı hedefler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||