Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eskiçağda Uygarlık ve Bilim Tarihi | TAR 297 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih Öncesi Devirlerden İtibaren Mezepotamya Ve Eski Anadoluda Uygarlık Ve Bilimin Ortaya Çıkışını Ve Gelişimini Kavratır |
Dersin İçeriği | Eskiçağda Uygarlık Ve Bilimin Ortaya Çıkış Ve Gelişmelerinde Etken Olan Faktörler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygarlık Ve Bilimin Doğuşunu Hazırlayan Etkenleri Kavratır | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Toplumların Uygarlık Ve Bilim Alanında Gelişebilmelerini Destekleyen Diğer Faktörlerin Kavratılması (Kültürel Miras, Toplumun Gelenekleri vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Bilim Ve Uygarlığın Gelişminde Toplumların Birbirleriyle Olan Etkileşimini Kavratılır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Eskiçağ Bilim Ve Uygarlık Tarihinin Günümüze Etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Mezopotamya Uygarlığına Giriş (Tarih Öncesi Devirden Başlayarak) | |
2 | Eski Mezopotamyada Devlet Yönetimi | |
3 | Mezopotamya Hukuku (Sümerce Ve Akadca Yazılı Kanunları) | |
4 | Hammurabi Kanunları | |
5 | Eski Mezopotamyada Din Hayatı | |
6 | Eski Mezopotamyada Sanat Ve Kültür – Yazının Gelişimi | |
7 | Eski Mezopyada Edebiyat Ve Destanlar | |
8 | Eski Mezopotamyada Bilim (Matemeatik, Takvim Sistemleri, Astronomi ve Tıp) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Eski Anadolu Uygarlığına Giriş (Tarih Öncesi Devirden Başlayarak) | |
11 | Eski Anadoluda Devlet Yönetimi Ve Toplum Yapısı (Hitit, Urartu, Frigya, Lidya) | |
12 | Eski Anadoluda Din Ve Ölü Gömme Gelenekleri (Hitit, Urartu, Frigya, Lidya) | |
13 | Eski Anadoluda Mimari Ve Sanat (Hitit, Urartu, Frigya, Lidya) | |
14 | Eski Anadoluda Yazı Ve Edebiyat (Hitit, Urartu, Frigya, Lidya) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | - Firüzan Kınal, Eski Anadolu Tarihi, TTK,1962. -Firüzan Kınal, Eski Mezopotamya Tarihi, TTK,1983. -Altan Çilingiroğlu, Urartu Tarihi, 1994. -Altan Çilingiroğlu, Urartu Ve Kuzey Suriye,1984. - Samuel Noah Kramer, Tarih Sümer’de Başlar, Kabalcı Yayınevi, 1983. -Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye Tarihi, Çizgi Kitabevi, 2007. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Uygarlık Ve Bilimin Doğuşunu Hazırlayan Etkenleri Kavratır |
2 | Toplumların Uygarlık Ve Bilim Alanında Gelişebilmelerini Destekleyen Diğer Faktörlerin Kavratılması (Kültürel Miras, Toplumun Gelenekleri vb.) |
3 | Bilim Ve Uygarlığın Gelişminde Toplumların Birbirleriyle Olan Etkileşimini Kavratılır |
4 | Eskiçağ Bilim Ve Uygarlık Tarihinin Günümüze Etkileri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |