Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fransız İhtilali ve Aydınlanma Felsefesi | TAR 484 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini ortaya koyar. |
Dersin İçeriği | Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini, bunları doğuran şartları ve sonuçlarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durumu ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Fransız İhtilâlini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel süreci ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesini ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 1 | |
2 | Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 2. | |
3 | Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 3. | |
4 | Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesin 1. | |
5 | Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 2. | |
6 | Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 3. | |
7 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçları. | |
8 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 1. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 2. | |
11 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen sosyal sonuçları. | |
12 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 1. | |
13 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 2. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Toktamış Ateş, Siyasal Tarih I, İstanbul: 1982. Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih (1789-1960), Ankara: 1975. A Aulard, Fransa İnkılâbının Siyasi Tarihi, 3 cilt, (Çeviren: Nazım Poray), Ankara:1987. Pierre Gaxotte, Fransız İhtilâli Tarihi, (Çeviren: Semih Tiryakioğlu), İstanbul: 1969. Eric J.Hobsbawm, Devrİm Çağı: 1789-1848, (Çevirenler: Jülide Ergüder-Alaeddin Şenel), Ankara: 1989. Yücel Özkaya, "Fransız İhtilâli ve Avrupa (1789-1815)" Avrupa Tarihi, (Editör: Mehmet Kayıran), Eskişehir: 1991. Murat Sarıca, 100 Soruda Fransız İhtilâli, İstanbul: 1981. Server Tanilli, Dünyayı Değiştiren On Yıl: Fransız Devrimi Üstüne (1789-1799), İstanbul: 1990. Musa Çadırcı, "İngiltere´de Demokrasi Hareketleri ve Aydınlanma Çağı", Avrupa Tarihi, Eskişehir, 1991. Rifat Uçarol, Siyasi Tarih (1789-1994), İstanbul: 1995. Coşkun Üçok, Siyasal Tarih (1789-1950), Ankara: 1967. Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Ankara, 1980. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, İstanbul, 1985. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durumu ortaya koyar |
2 | Fransız İhtilâlini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel süreci ortaya koyar |
3 | Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesini ortaya koyar |
4 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. |
5 | Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |