Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eyyubıler ve Memlukler | TAR 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam tarihinin önemli bir devresini oluşturan Eyyûbîler ve Memlûkler tarihinin siyasi ve sosyo-kültürel yönleriyle ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Eyyûbîler ve Memlûkler tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eyyûbîler ve Memlûkler?in siyasi tarihini ana hatlarıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Kuzey Afrika?da toplumlar arası ilişkileri kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Kuzey Afrika toplumu ile Maşrık İslam ülkeleri arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
4 | Kuzey Afrika?da kurulan devletleri tanır ve onların günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
5 | Kuzey Afrikalılar ile Endülüslüler arasındaki ilişkilerin etkilerini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
6 | Kuzey Afrika-Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası siyasi ve sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Mısır bölgesinin tarihine ve Eyyûbîler?e kadarki İslam tarihine genel bakış | |
2 | Selahaddin Eyyûbî, Eyyûbîler ve Haçlılar ile mücadele | |
3 | Selahaddin?in haleflerinin devirlerinde Eyyûbîler | |
4 | Eyyûbîler?in Memlûkler?e dönüşmesi ve Aybeg ve Kutuz devirleri | |
5 | Baybars ve Kalavun devirleri | |
6 | Diğer sultanların devirleri ve devletin Osmanlılar?a ilhak edilmesi | |
7 | Eyyûbîler ve Memlûkler?de siyasi-idari, askeri ve adli teşkilat | |
8 | Eyyûbîler ve Memlûkler?de ilim ve kültürel hayat | |
9 | ARASINAV | |
10 | Eyyûbîler ve Memlûkler?de sosyal ve iktisadi hayat | |
11 | Eyyûbîler ve Memlûkler?de mimari ve sanat | |
12 | Eyyûbîler ve Memlûkler?in İslam tarihi içindeki yerleri | |
13 | Eyyûbîler ve Memlûkler?den bugüne kalanlar | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Eyyûbîler ve Memlûkler, Adapazarı 2013 |
Ders Kaynakları | - Önder Kaya, Eyyubiler Yönetim Diplomasi Kültürel Hayat, Küre Yayınları, İstanbul 2012 - İsmail Yiğit, Memlükler, Kayıhan Yayınları, İstanbul 2008 - DİA?nın ilgili maddeleri - Müzeler |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eyyûbîler ve Memlûkler?in siyasi tarihini ana hatlarıyla inceler |
2 | Kuzey Afrika?da toplumlar arası ilişkileri kavrar |
3 | Kuzey Afrika toplumu ile Maşrık İslam ülkeleri arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder |
4 | Kuzey Afrika?da kurulan devletleri tanır ve onların günümüze yansımalarını tahlil eder |
5 | Kuzey Afrikalılar ile Endülüslüler arasındaki ilişkilerin etkilerini değerlendirir |
6 | Kuzey Afrika-Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası siyasi ve sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |