Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dünyasında Yenileşme Hareketleri | TAR 368 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Dünyasında meydana gelen yenileşme hareketlerini öğrenme |
Dersin İçeriği | Türk Dünyasında ortaya çıkan yenileşme hareketlerinin ortaya çıkış süreci, hazırlayan koşullar, önemli liderleri, yenileşme alanları, etkilendikleri evren. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenileşme öncesi Türk dünyasının kültürel durumunu değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Yenileşmeyi hazırlayan sebepleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yenileşme liderlerini ve faaliyetlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Türk dünyasında yenileşme hareketlerinin karakterini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Yenileşme taraftarlarının başta Osmanlı devleti olmak üzere etkilendikleri dünyayı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanımı. Kapsamı , Kaynakları ve İşleme Sistemi | |
2 | Yenileşme Öncesi Tür Dünyasında Eğitim, Sosyal Hayat ve Kültürel Ortam | |
3 | Rus İstilası ve Türk Dünyası | |
4 | Yenileşmenin İlk adımları | |
5 | Kadimizm ve İlkeleri | |
6 | İsmail Gaspıralı Fikirleri ve İdealleri | |
7 | İsmail Gaspıralının Faaliyetleri | |
8 | Kırım ve Tataristanda Yenileşme Hareketleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Türkistanda Ceditçilik, Azerbaycanda Ceditçilik | |
11 | Ceditçilik ve Osmanlı Devleti | |
12 | Ceditçilik ve Avrupa | |
13 | Ceditçi Önderlerin Çalışmalarından Seçme Metinler | |
14 | Sovyet Sistemi ve Ceditçilik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. A. Ahat Andican, Cedidizmden bağımsızlığa hariçte Türkistan mücadelesi, İstanbul: Emre Yayınları, 2003. 2. İdil - Ural Türklerinde XIX. yyın başlarında eğitimde yenileşme hareketleri. / Ahmet Kolbaşı. --1989. 3. Rusya Türkleri arasındaki yenileşme hareketinin öncülerinden Rızaeddin Fahreddin : (1858-1936). / İsmail Türkoğlu. -- İstanbul : Ötüken Neşriyat, 2000. 4. Türk dünyasında dini yenileşme (1850-1917). / İbrahim Maraş. -- İstanbul : Ötüken Yayınları, 2002. 5. Kadimle cedit arasında Musa Carullah : hayatı eserleri fikirleri. / Ahmet Kanlıdere. -- İstanbul : Dergah Yayınları, 2005. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yenileşme öncesi Türk dünyasının kültürel durumunu değerlendirir. |
2 | Yenileşmeyi hazırlayan sebepleri kavrar. |
3 | Yenileşme liderlerini ve faaliyetlerini analiz eder. |
4 | Türk dünyasında yenileşme hareketlerinin karakterini kavrar. |
5 | Yenileşme taraftarlarının başta Osmanlı devleti olmak üzere etkilendikleri dünyayı tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |