Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Eğitim Tarihi | TAR 365 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’ndeki eğitim-öğretim faaliyetleri ile eğitimde yeniden yapılanma süreci ve Osmanlıdan Cumhuriyete eğitimin geçirdiği evrelerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinin Kuruluşundan modernleşme sürecine kadar devletin en temel eğitim kurumları olan Medreseler, Sibyan Mektepleri ve Enderun Mekteplerindeki eğitim öğretim faaliyetleri. Eğitimde modernleşme ve merkezileşme çabaları ve yeni eğitim kurumları olan mekteplerin açılması. Darülfünun kurulması. Osmanlıdan Cumhuriyete kadar Osmanlı eğitiminin geçirdiği tarihi süreç ve bu süreçteki yeniden yapılanma çabaları ve bunun sonuçları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletindeki Eğitim Sisteminin nasıl işlediğini öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Osmanlı Eğitiminin kurumsallaşması sürecini inceler | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Osmanlı Eğitiminin modernleşme çabalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Neden yeni eğitim kurumlarına ihtiyaç duyulduğunu açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, |
5 | Tanzimat’tan Cumhuriyete Osmanlı eğitim politikalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Osmanlı Eğitimi Tarihi literatürünü bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuruluş Döneminde Osmanlıda eğitim ve öğretim kurumları: Medreseler, Sibyan Mektepleri ve Enderun Mektebi | |
2 | Fatih döneminde Medreseler ile ilgili yapılan yenilikler | |
3 | Medrese Eğitiminin örgütlenme çalışmaları | |
4 | Askeri Eğitim kurumları ve Enderun Mektebi | |
5 | Askeri Eğitimde Modernleşme girişimleri | |
6 | II Mahmut döneminde eğitim alanında yapılan yenilikler | |
7 | Tanzimat döneminde Osmanlı eğitiminde yeniden yapılanma | |
8 | Eğitimde Merkezileşme: Maarif-i Umumiye Nezareti’nin kurulması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yeni kurulan eğitim kurumları: Mektepler | |
11 | Tanzimat döneminde yüksek öğrenim: Darülfünun | |
12 | Encümen-i Daniş ve faaliyetleri | |
13 | II. Abdülhamid döneminde Eğitim | |
14 | II. Meşrutiyetten Cumhuriyete Osmanlıda Eğitim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1) Necdet Sakaoğlu, Osmanlı Eğitim Tarihi, İstanbul, 1991 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Osmanlı Devletindeki Eğitim Sisteminin nasıl işlediğini öğrenir |
2 | Osmanlı Eğitiminin kurumsallaşması sürecini inceler |
3 | Osmanlı Eğitiminin modernleşme çabalarını kavrar |
4 | Neden yeni eğitim kurumlarına ihtiyaç duyulduğunu açıklar |
5 | Tanzimat’tan Cumhuriyete Osmanlı eğitim politikalarını değerlendirir |
6 | Osmanlı Eğitimi Tarihi literatürünü bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |