Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Terör ve Terörizm Tarihi | TAR 281 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Terör kavramının ortaya çıkışından modern döneme gelinceye kadar geçirdiği evreleri anlayıp değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Terör kavramının ortaya çıkışından günümüze geçirdiği evreler, terör örgütleri, modern terörizm kavramı, terörizmin dünya tarihindeki yeri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Terör Kavramının ortaya çıkışını analiz eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Tarihteki ilk terör örgütlerini kavrar | Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Modern Terör Kavramının ortaya çıkışını ve terörizmdeki dönüşümü değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Terör hareketlerini karşılaştırır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Terörün dünya siyasetindeki yerini analiz eder | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
2 | Terör ve Terörizmin tanımı | |
3 | Tarihte Terör Örgütleri | |
4 | Modern Terör Kavramının Ortaya Çıkışı | |
5 | Terörizm Anlayışındaki Dönüşüm -19. yüzyıl- | |
6 | 19. Yüzyıl Terör Hareketleri | |
7 | Carlo Piscane (Fiili Propoganda), Narodnaya Volya (Halkın İradesi), Fenian, Karbonari | |
8 | Hükümdarlar Katli Dönemi veya Suikastların Altın Çağı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Terör Hareketlerinin Osmanlı Devleti’ne etkileri, Sırp, Yunan, Bulgar, Ermeni Olaylarının Ortak özellikleri | |
11 | Ermeni Terörü Nemesis | |
12 | ASALA | |
13 | 20. yüzyıl terör hareketleri | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Ercan Çitlioğlu, Gri Tehdit: Terörizm, Destek Yayınları, Ankara, 2008 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Terör Kavramının ortaya çıkışını analiz eder |
2 | Tarihteki ilk terör örgütlerini kavrar |
3 | Modern Terör Kavramının ortaya çıkışını ve terörizmdeki dönüşümü değerlendirir |
4 | Terör hareketlerini karşılaştırır |
5 | Terörün dünya siyasetindeki yerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |