Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Yönetim Tarihi | TAR 474 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı devletindeki yenilik hareketleri, ülke yönetimi, gayrimüslimlerin yönetimi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülke yönetim anlayışı hakkında ayrıntılı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Osmanlı devletinin yönetim anlayışı, Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet dönemlerindeki yönetim anlayışları, gayrimüslimlerin yönetimi, azınlıklar problemi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülke yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Yönetim Tarihi ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Osmanlı dönemindeki yenilik hareketlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Osmanlı ülke yönetimini yorumlar | Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Osmanlı Devleti’nin gayrimüslimlerin yönetimini aktarır | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Ermeni Sorunu ile Rum Pontus faaliyetlerini ayırt eder | Tartışma, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin yönetim anlayışını analiz eder | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketleri | |
3 | Tanzimat ve Sultan Abdülmecid dönemi ülke yönetimi | |
4 | Sultan Abdülhamid dönemi ülke yönetimi | |
5 | Meşrutiyet ve ülke yönetimi | |
6 | II. Meşrutiyetin Osmanlı ülke yönetimine getirdiği yenilikler | |
7 | İttihat ve Terakki’nin ülke yönetim politikaları | |
8 | Osmanlı devletinde gayri-müslimlerin yönetimi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ermeni sonunun ortaya çıkması ve sonuçları | |
11 | Rum Pontus faaliyetleri ve sonuçları | |
12 | Günümüzde azınlıklar problemi | |
13 | Türkiye Cumhuriyeti ülke yönetimi anlayışı | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Musa Çadırcı, “Tanzimat’tan Cumhuriyete Ülke Yönetimi”, Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Yayınları. DİA İslam Ansiklopedisi, Abdülmecid Maddesi, İslam Ansiklopedisi, Padişah Maddesi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk Yönetim Tarihi ile ilgili kaynakları listeler |
2 | Osmanlı dönemindeki yenilik hareketlerini kavrar |
3 | Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Osmanlı ülke yönetimini yorumlar |
4 | Osmanlı Devleti’nin gayrimüslimlerin yönetimini aktarır |
5 | Ermeni Sorunu ile Rum Pontus faaliyetlerini ayırt eder |
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin yönetim anlayışını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |