Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Avrupa Tarihi | TAR 277 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavimler Göçü Sonrası Avrupa’da Meydana Gelen Oluşumu Açıklamak |
Dersin İçeriği | Ortaçağ Avrupasının Siyasi ve Kültürel Oluşum Süreci ve Bu Coğrafyada Oluşan Devletler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
4 | Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
7 | Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
8 | Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
9 | Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ’da Avrupa’nın Siyasi süreci | |
2 | Ortaçağ Avrupası’nın Genel Siyasi Karakteri ve Siyasi Gelişimi | |
3 | Kavimler Göçü ve Avrupa’daki Sonuçları | |
4 | Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı ve Kilisenin Siyasi Kurum Olarak Avrupa’ya Hakim Hale Gelişi | |
5 | Feodalite-Kilise İlişkileri | |
6 | Ortaçağ Avrupa Krallıklarının Oluşumu | |
7 | Ortaçağ’da Fransa | |
8 | Ortaçağ’da İngiltere | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ortaçağ’da İtalya | |
11 | Ortaçağ’da Rusya ve Almanya | |
12 | Bizans İmparatorluğu ve Dini Bölünme | |
13 | Ortaçağ Avrupa’sında Kentleşme | |
14 | Ortaçağ Avrupasının Düşünce Yapısı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Demir, Ortaçağ Avrupa Tarihi |
Ders Kaynakları | Christopher Dawson, Batının Oluşumu |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir |
2 | Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir |
3 | Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar |
4 | Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder |
5 | Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar |
6 | Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek. |
7 | Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme |
8 | Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme. |
9 | Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |