Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa İktisat Tarihi | TAR 275 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde Avrupadaki ekonomik gelişmeler ve iktisat düşüncesindeki değişmeleri tanımlamak ve anlamlandırmak |
Dersin İçeriği | İktisat tarihinin doğuşu ve çalışma alanları, kadim toplumlarının ekonomik yapıları, Roma imparatorluğu, feodal dönem, kapitalist dönemi oluşturan gelişmeler (ticaret devrimi, coğrafi keşifler, fiyat devrimi vs.), sanayi devrimi ve sonraki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bugünkü dünya ekonomik durumunu daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | İktisat teorisinin tarihsel gelişmeler içinde nasıl ortaya çıktığını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Modern dünya-sistemin oluşumunda ekonomik gelişmelerin ne denli önemli olduğunu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | İktisat biliminin gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Güncel ekonomik olaylar hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sosyal ve siyasal tarihi daha bütüncül bir şekilde kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisat Tarihinin doğuşu ve kapsamı | |
2 | Antik dönem toplumlarının ekonomik yaşamı | |
3 | Roma Ekonomisi | |
4 | Ortaçağ ekonomisi I | |
5 | Ortaçağ ekonomisi II | |
6 | Ortaçağda ticari, sınai ve mali örgütlenme ve düzenlemeler | |
7 | Modern Avrupanın doğuşunu hazırlayan gelişmeler | |
8 | Avrupada ekonomik genişleme (1450-1600) | |
9 | ARASINAV | |
10 | 1600-1800 arası Avrupada iktisat düşüncesi | |
11 | 1600-1800 arası Avrupada ekonomik gelişmeler | |
12 | 19. Yüzyıl ve Sanayi Devrimi | |
13 | 20. Yüzyıldaki Eğilimler | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Tevfik Güran, İktisat Tarihi, İstanbul. 2- Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi, İstanbul. 3- Leo Huberman, Feodal Toplumdan 21. Yüzyıla, İstanbul. 4- Henri Pirene, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, İstanbul. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bugünkü dünya ekonomik durumunu daha iyi kavrar |
2 | İktisat teorisinin tarihsel gelişmeler içinde nasıl ortaya çıktığını yorumlar |
3 | Modern dünya-sistemin oluşumunda ekonomik gelişmelerin ne denli önemli olduğunu ayırt eder |
4 | İktisat biliminin gelişimini değerlendirir |
5 | Güncel ekonomik olaylar hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
6 | Sosyal ve siyasal tarihi daha bütüncül bir şekilde kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |