Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Dilbilgisi | TAR 263 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak |
Dersin İçeriği | İsim ve fiil çeşitlerini, isim ve fiil cümlelerini, cümle yapılarının öğrenilmesini sağlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça lisanını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
2 | Arapça temel kaynak ederleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Arapça eserleri daha iyi tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
5 | Kaynaklar arasındaki farkları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
7 | Tarihi metinleri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arapçada Kelime Ve Çeşitleri: İsim-Fiil-Harf (İsim Cümleleri) | |
2 | İzafet Terkibi-Sıf | |
3 | İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes | |
4 | Cemi Ve Çeşitleri | |
5 | Masdar Ve Çeşitleri –İsmi Fail-İsmi Meful | |
6 | İsmi Zaman-İsmi Mensup-İsmi Tafdil | |
7 | İsmi Alet-İsmi Mekan- İsmi Tazğır | |
8 | İsimlerde İğrap-Harfi Cerler (Karşılıklı Konuşma) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Arapça’da Cümle Kuruluşu (Mübteda-Haba) | |
11 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma II) | |
12 | Basıt Metinlerin Tercümesi | |
13 | Metin Üzerinde Çalışmalar | |
14 | Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma III) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Arapça lisanını öğrenir |
2 | Arapça temel kaynak ederleri anlar |
3 | Arapça eserleri daha iyi tanır |
4 | Araştırma yaparken kaynakları değerlendirir |
5 | Kaynaklar arasındaki farkları anlar |
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasına yardımcı olur |
7 | Tarihi metinleri analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |