| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Birliği | COG 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Avrupa Birliğinin ortaya çıkış sürecini ve birliğin oluşturulmasının esas nedenini ele almak. Birliğin kurumlarını ve işleyişlerini öğrenmek. AB?ye üye olan ülkelerin temel coğrafi özelliklerini ele alarak birlik içerisindeki konumlarını öğretmek |
| Dersin İçeriği | Avrupa Birliğinin oluşum ve gelişim dönemlerini, AB kurumlarını ele alır. Avrupa kıtasının doğal ve sosyo - ekonomik özellikleri, batı ve güney Avrupa ülkeleri ile Balkan ülkelerinin konumları, fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri. Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerini işler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | AB?nin kuruluş gerekçelerini ifade eder | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | AB?nin kurumlarını ve işleyişlerini aktarır | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | AB? genişleme dönemlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | AB?ye üyelik sürecinde Türkiye?nin yerini analiz eder | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | |||
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Avrupa Kıtasının Genel Hatlarının Belirlenmesi | [4] |
| 2 | AB üyesi olan ve olmayan Avrupa Ülkeleri ve konumları | [2] |
| 3 | Avrupa Birliğinin temellerini atan anlaşmalar, gerekçeleri ve Birlik oluşumuna kadar geçen süreçler | [1]1-5 |
| 4 | Avrupa Birliğini Oluşturan Kurumlar: Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, Adalet Divani, Sayıştay, Avrupa Para Enstitüsü vs | [1]5-11 |
| 5 | Avrupa Birliğinin Faaliyetleri | [1]11-14 |
| 6 | Avrupa Birliğinin Kurucu Ülkeleri ve Coğrafi ve Ekonomik Özellikleri: Almanya, Fransa, İtalya | [2] |
| 7 | Hollanda, Belçika, Luksemburg | [2] |
| 8 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri | |
| 9 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri; İngiltere, İspanya, Portekiz | [1]14-15, [2] |
| 10 | Yunanistan, Kıbrıs Rum Kesimi | [2] |
| 11 | Orta Avrupa Ülkeleri | [2] |
| 12 | İskandinav Ülkeleri | [2] |
| 13 | Baltık Ülkeleri | [2] |
| 14 | Balkan Ülkeleri | [2] |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | AB?nin kuruluş gerekçelerini ifade eder |
| 2 | AB?nin kurumlarını ve işleyişlerini aktarır |
| 3 | AB? genişleme dönemlerini değerlendirir |
| 4 | AB?ye üyelik sürecinde Türkiye?nin yerini analiz eder |
| 5 | |
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||