Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Bilimi | SAU 909 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Python programlama dili ve araçlarının veri bilimi alanında kullanımı üzerine beceri kazanılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Veri bilimi ve veri bilimci nedir, veriden faydalı bilgi çıkarma aşamaları, veri biliminde kullanılan araçlar, keşifçi veri analizi işlemleri, veri görselleştirme, proje yapabilme, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur | Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Veriden faydalı bilgi çıkarma aşamalarını öğrenir | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Veri bilimi ve modelleme araçlarını kullanma becerisi kazanır | Gösterip Yaptırma, Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Veri seti üzerinde veri bilimi uygulaması geliştirir | Gösterip Yaptırma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri bilimine giriş | |
2 | Veri biliminde uygulama geliştirme aşamaları | |
3 | Veri biliminde kullanılan araçlara bakış | |
4 | Veri seti oluşturma ve hazır veri setlerinin yüklenmesi | |
5 | Keşifçi veri analizi işlemleri: veri seti üzerinde inceleme ve hazırlama işlemleri | |
6 | Keşifçi veri analizi işlemleri: öznitelik ekleme ve çıkarma | |
7 | Keşifçi veri analizi işlemleri: veri filtreleme, eksik verileri tamamlama | |
8 | Keşifçi veri analizi işlemleri: temel istatistiki bilgileri edinme | |
9 | Keşifçi veri analizi işlemleri: aykırı değer tespiti | |
10 | Keşifçi veri analizi işlemleri: veri görselleştirme | |
11 | Makine öğrenmesi algoritmalarının kullanımı (sınıflandırma ve kümeleme) | |
12 | Örnek projelerin incelenmesi | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Doç.Dr. Deniz KILINÇ, Nezahat BAŞEĞMEZ, “Uygulamalarla Veri Bilimi”, Abaküs, 2018. 2. A. Neagoie, D. Bourke, Complete Machine Learning & Data Science Bootcamp 2021. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | ||||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Veriden faydalı bilgi çıkarma aşamalarını öğrenir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Veri bilimi ve modelleme araçlarını kullanma becerisi kazanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Veri seti üzerinde veri bilimi uygulaması geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
Final | 0 | 18 | 0 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |