Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojide Güncel Konular | BIY 624 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerin biyolojideki son gelişmeler ve güncel konular hakkında bilgi sahibi olması |
Dersin İçeriği | Biyolojide güncel konuların araştırılması, bununla ilgili bilimsel kaynakların kullanımı ve literatür taranması, belirlenen konu ile ilgili edilen bilgi ve verilerin sunulmasını içerir. Konuların belirlenmesi ve seçiminde öğrencilerin ilgi alanları göz önünde bulundurulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kök hücre çeşitleri ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | Altı Şapka, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kanser hücresinin özelliklerini ve oluşum mekanizmasını kavrar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Crispr teknolojisi hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Nanobiyoteknolojiyi öğrenir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Astrobiyoloji hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Çip organları ve organoidleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kök Hücre Teknolojisi ve Etik Yaklaşımlar | |
2 | Kanserin Oluşum Mekanizması ve Güncel Tedaviler, İmmünoterapi ve Kanser aşıları | |
3 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Kullanım Alanları | |
4 | Crispr Gen Düzenleme Yöntemi ve Gen Sürücüsü | |
5 | Klonlama, Kriyoprezervasyon | |
6 | Nanobiyoteknoloji, Sentetik Biyoloji | |
7 | Virüsler, Gen terapisi ve Viroterapi | |
8 | Yenilebilir Su Kapsülleri, Elektrik Üreten Bakteriler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyolojik saat, Optogenetik, Tardigradlar | |
11 | Biyoremediasyon, Biyosensörler | |
12 | Hücre Çoğaltımı ile Üretien Gıdalar, Biyobozunur Malzemeler | |
13 | Astrobiyoloji, Neuralink, Biyolojide Yapay Zeka Kullanımı | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güncel bilimsel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |