| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dış Ticaret Girişimciliği | SAU 572 | 0 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. METİN SAYGILI, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Global ölçekte girişimcilik faaliyetlerini, yönetsel paradigmanın yanında pratiklerle değerlendirmek ve bu sayede uluslararası ölçekte girişimcilik faaliyetleri hakkında analiz ve sentez yapabilir öğrenciler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | 14 haftalık ders planında genel olarak girişimcilik kavramı,uluslararası girişimcilik kavramı, girişimcilerin uluslararası stratejik alternatifleri ve iş modelleri anlatılmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Performans Görevi, Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, |
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
| 4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
| 2 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine I | |
| 3 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine II | |
| 4 | Girişimciler niçin uzaklara gitmek ister ve hangi yollarla uluslararasılaşır | |
| 5 | Girişimcilik ve uluslararası girişimcilik modelleri | |
| 6 | Uluslararası girişimcilikte paradigmalar | |
| 7 | İş modeli nasıl geliştirilir? I | |
| 8 | İş modeli nasıl geliştirilir? II | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma I | |
| 11 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma II | |
| 12 | Öğrenci proje sunumları | |
| 13 | Öğrenci proje sunumları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | ||||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | ||||||
| Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | ||||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | ||||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | ||||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | ||||||
| Sıra | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
| 1. Proje / Tasarım | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||