| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Bilimlerine Giriş | ILT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK, Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ, |
| Dersin Yardımcıları |
Yardımcı Kaynaklar: İletişim Sözlüğü: Erol Mutlu Enformasyon Devrimi Efsanesi: Yusuf Kaplan Enformatik Cehalet: Nabi Avcı Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletis¸im su¨rec¸leri, temel iletis¸im kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, o¨zellikleri, tu¨rleri, iletis¸im bilimlerinin digˆer disiplinler ile ilis¸kileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletis¸im modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
| 2 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması İletişim alanı; kavramsa ve tarihsel analiz. | |
| 3 | İletişim süreci ve öğeleri | |
| 4 | Sanayi Devrimi ve Kitle İletişiminin Doğuşu | |
| 5 | Kitle iletişimi ve iletişim türleri | |
| 6 | Erken çalışmalar: Chicago Okulu ve iletişim çalışmalarına katkıları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | İletişim ve ideoloji | |
| 9 | İletişim ve küreselleşme | |
| 10 | Günümüzde İletişim ve Gazetecilik İletişim ve kültür | |
| 11 | Günümüzde İletişim ve Gazetecilik | |
| 12 | Temel İletişim Modelleri I | |
| 13 | Temel İletişim Modelleri II | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
İletişimin ABC’si: Ünsal Oskay İletişime Giriş: Mete Çamdereli İletişim Bilimi: Judith Lazar İletişim Kuramları Tarihi: Armand ve Michele Mattelart |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
| 2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
| 3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | ||||||
| 4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | ||||||
| 5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
| 6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
| 7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
| 8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
| 9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
| 10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
| 12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
| 16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
| 18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
| 19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
| 20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | ||||||
| 23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
| 24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
| 25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 3. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|