Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Çevre CGP 126 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler PSİKOLOG ÇİĞDEM ÇAN ASLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirme, 2. Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb.temel kavramları kavrama, 3. Eğitimde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma, 5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama, 6. Bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama, 7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.

 

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; erken çocukluk döneminde çevre eğitimi, kapsamı, içeriği; çevre eğitiminde yetişkinlerin, öğretmenin, eğitim ortamının ve eğitim programının rolü; erken çocukluk dönemi çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama ( geri dönüşüm, doğal afetler, çevre kirliliği, doğada yaşayan canlılar, hava, bitkiler, topraki su, enerji tasarrufu vs.)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre Kavramı Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 3- 7.
2 Çevre Bilinci Oluşturma Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 3- 17.
3 Çevre Bilinci Oluşturma Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 3- 17.
4 Çevre Eğitiminin Aşamaları Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 40- 55
5 Çevre Eğitiminin Aşamaları Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 56- 79
6 Çevre Sorunları Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 125-145.
7 Çevre Sorunları Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 125-145.
8 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Hazırlama Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 15-19
9 ARA SINAV
10 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Hazırlama Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 15-19
11 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 21-36
12 Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama Önder A. - Özkan B.(2013) Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi s: 21-36
13 Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemler Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 119- 123
14 Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemler Hart R. (2016).Çocukların Katılımı: Kuram ve Uygulamada Toplum Gelişimi ve Çevre Korumasında Genç Yurttaşları İçermek s: 162-170
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Okul Öncesi Eğitimde Drama, Ankara, Hedef Yayıncılık; Çalışkan, N.; Karadağ, E. (2014).

Eğitimde Drama Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri, Ankara, Anı Yayıncılık; Uzgören, S. (2011)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)