| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Cumhuriyet Dönemi Din- Devlet İlişkileri | FDB 617 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi din-devlet ilişkilerinin dayandığı felsefe ile birlikte analiz edilmesi, pratiğinin incelenmesi. |
| Dersin İçeriği | Din-devlet ilişkisi Laiklik, sekülerleşme Laiklik Modelleri Türkiye’de din-devlet ilişkisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
| 2 | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, | |
| 3 | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Din-devlet ilişkisi | |
| 2 | Laiklik, sekülerleşme | |
| 3 | Dünya’da din-devlet ilişkisi modelleri | |
| 4 | Osmanlıda din devlet ilişkileri | |
| 5 | Tanzimattan Cumhuriyete değişim | |
| 6 | Kısıtlama ve kontrol dönemi (1924-1950) | |
| 7 | Dini canlanış dönemi (1951-1980) | |
| 8 | Dinin araçsallaştırılması (1981-1996) | |
| 9 | Kısıtlamaya dönüş (1997-2002) | |
| 10 | Sağ siyaset ve din | |
| 11 | Sol siyaset ve din | |
| 12 | Milli Görüş ve Din | |
| 13 | Dini gruplar ve devlet | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Oluşumu Ali Fuat Başgil, Din ve Laiklik |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||||
| 2 | ||||||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 50 | 50 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||