| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nesne Yönelimli Programlama | SWE 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde nesneye dayalı programlama ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste sırasıyla nesneye dayalı programlama ile ilgili sınıf ve nesne kavramları, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar, tekli ve çoklu kalıtım, UML diyagramları, fonksiyon ve operatör aşırı yükleme, fonksiyon ezme konuları anlatılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nesneye dayalı programlama kavramının temel prensiplerini öğrenme | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı & Giriş | |
| 2 | Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş | |
| 3 | Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş | |
| 4 | Kontrol İfadeleri, Döngüler ve Fonksiyonlar | |
| 5 | Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar | |
| 6 | Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar | |
| 7 | Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler | |
| 8 | Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler | |
| 9 | Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme | |
| 10 | Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme | |
| 11 | Statik Üye Değişken ve Fonksiyon | |
| 12 | Const Sınıf Nesneleri, Üye Değişken ve Fonksiyonlar | |
| 13 | UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları | |
| 14 | UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Deitel, P., Deitel, H., Visual C# How to Program, Sixth Edition, Pearson, 2016. - Price, M., J., C# 9 and .NET 5 - Modern Cross-Platform Development, Packt, Fifth Edition, 2020. - Albahari, J., Albahari, B., C# 9.0 Pocket Reference, O'Reilly, 2021. - Schildt, H., C# 4.0 - The Complete Reference Book, McGraw Hill, 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nesneye dayalı programlama kavramının temel prensiplerini öğrenme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 55 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||