Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Programlama | WEB 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, esnek, etkili ve pratik bir şekilde nesneye dayalı programlar geliştirebilmeleri için, günümüzde çok yaygın kullanıma sahip bir teknik olan nesneye yönelik programlama kavramlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Programlama ve .NET ile ilgili temel bilgiler, temel seviyede masaüstü programlama, koleksiyonlar ve numaralandırma, nesneye dayalı programlama ile ilgili temel kavramlar, metotlar ve overloading, özellikler, sarmalama, kalıtım, arayüzler, soyut sınıflar, statik sınıflar ve metotlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | C# programlama dilinin temellerini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Windows Formlarını kullanır | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Nesneye Dayalı Programlama prensiplerini bilir | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Sınıf ve nesne gibi temel NDP kavramlarını bilir | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sınıflarda metot ve özellikler oluşturabilir, metotları aşırı yükleyebilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Başka sınıflardan miras alan sınıflar yazabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Arayüzler oluşturabilir ve arayüzleri kullanabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Soyut sınıflar oluşturabilir ve soyut sınıfları kullanabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Statik sınıf ve metotlar oluşturabilir ve kullanabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama ve .NET Mimarisi | |
2 | C# Diline Giriş | |
3 | Görsel Programlamada Form Tasarımı | |
4 | Görsel Programlamada Olaylar | |
5 | Koleksiyonlar ve Numaralandırma | |
6 | Temel NDP Kavramları | |
7 | Metotlar ve Aşırı Yükleme | |
8 | Özellikler ve Sarmalama | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Kalıtım | |
11 | Arayüzler | |
12 | Soyut Sınıflar | |
13 | Statik Sınıf ve Metotlar | |
14 | Örnek Programlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sinan İLYAS, Nesneye Dayalı Programlama Ders Notları, 2021, Sakarya |
Ders Kaynakları | Aybar Karaçay, Timur Karaçay, C# ile Nesne Programlama, Seçkin Yayıncılık, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |