| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret Uygulamaları | ADA 212 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişimler ve önemi yadsınamaz bir gerçektir. Özellikle internet sadece bireylerin değil aynı zamanda işletmelerin ve kurumlarında iş görme alışkanlıklarını önemli oranda etkilemektedir. Bu durum da e-ticaret uygulamalarını gündeme getirerek daha kapsamlı bir şekilde ele alınması gerektirdi. Tüm bu gelişmeler çerçevesinde bu derste; e-ticaret ve e-işletme etkileşimlerinin temel boyutuyla ele alınması ve anlaşılması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | e-Ticarete giriş, e-Ticaret işlemleri ve araçları, e-Ticaret türleri, e-ticarette dikkat edilmesi gereken konular, e-ticarette ödeme yöntemleri, araçları ve sistemler, e-Ticarette Güvenlik, e-Pazarlama, e-Ticaret ve ilgili Hukuki Düzenlemeler, Türkiye de ve Dünyada e-ticaret, e-ticaret sitesi oluşturma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaretle ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | E-Ticaret işlemleri ve araçları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 3 | E-Ticaret türlerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | E-ticarette dikkat edilmesi gereken konuları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | E-ticarette ödeme yöntemleri, araçlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
| 6 | E-Ticarette Güvenliği açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | E-Pazarlama konusunu anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | E-Ticaret ve ilgili Hukuki Düzenlemeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Türkiye de ve Dünyada e-ticaret uygulamalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 10 | E-ticaret sitesi oluşturmayı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E-Ticarete Giriş | |
| 2 | E-Ticaret işlemleri ve araçları | |
| 3 | E-Ticaret türleri | |
| 4 | E-ticarette dikkat edilmesi gereken konular | |
| 5 | E-ticarette ödeme yöntemleri, araçları | |
| 6 | E-ticarette ödeme yöntemleri, araçları | |
| 7 | E-Ticarette Güvenlik | |
| 8 | E-Ticarette Güvenlik | |
| 9 | E-Pazarlama | |
| 10 | E-Pazarlama | |
| 11 | E-Ticaret ve ilgili Hukuki Düzenlemeler | |
| 12 | Türkiye de ve Dünyada e-ticaret uygulamaları | |
| 13 | Türkiye de ve Dünyada e-ticaret uygulamaları | |
| 14 | E-ticaret sitesi oluşturma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | “E-Ticaret Uygulamaları” Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı |
| Ders Kaynakları | 1. Melih Torlak, “E-Ticaret El Kitabı”, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaretle ilgili temel kavramları açıklar | |||||||||
| 2 | E-Ticaret işlemleri ve araçları tanımlar | |||||||||
| 3 | E-Ticaret türlerini anlatır | |||||||||
| 4 | E-ticarette dikkat edilmesi gereken konuları tanımlar | |||||||||
| 5 | E-ticarette ödeme yöntemleri, araçlarını açıklar | |||||||||
| 6 | E-Ticarette Güvenliği açıklar | |||||||||
| 7 | E-Pazarlama konusunu anlatır | |||||||||
| 8 | E-Ticaret ve ilgili Hukuki Düzenlemeleri açıklar | |||||||||
| 9 | Türkiye de ve Dünyada e-ticaret uygulamalarını anlatır | |||||||||
| 10 | E-ticaret sitesi oluşturmayı açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||