Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik | ORH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Önleyici rehberlik hizmetlerinin gereği ve önemine ilişkin duyuşsal özellik ve davranışsal beceriler kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Önleyici olmanın anlamı, gereği, önleyici rehberlik hizmetlerinin bireyin ve toplumun fiziksel ve ruh sağlığı üzerindeki etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberliği tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Önleyici rehberliğin tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Önleyici rehberlik hizmet kapsamını bilir. | Anlatım, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
4 | Önleyici rehberliğin önemini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Var olan önleyici hizmetleri tanır | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Var olan hizmetleri uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Uygulamlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önleyici rehberliğin tanımı, amacı ve gerekliliği | |
2 | Önleyici rehberliğin önemi ve tarihsel geçmişi | |
3 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin kapsamı | |
4 | Önleyici rehberlik hizmetlerinde risk faktörleri | |
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin diğer yardım hizmetleri ile olan ilişkisi | |
6 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin bilişsel yeterlik | |
7 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin tutumlar | |
8 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin davranışsal beceriler | |
9 | Var olan önleyici hizmetlerin belirlenmesi | |
10 | Var olan önleyici hizmetlerin tanınması | |
11 | Var olan önleyici hizmetlerin uygulanması | |
12 | Önleyici rehberlik hizmeti geliştirebilme | |
13 | Uygulama | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma, Anı Yayıncılık, 2011, Fidan Korkut OWEN
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Önleyici rehberliği tanımlar |
2 | Önleyici rehberliğin tarihsel gelişimini bilir. |
3 | Önleyici rehberlik hizmet kapsamını bilir. |
4 | Önleyici rehberliğin önemini kavrar. |
5 | Var olan önleyici hizmetleri tanır |
6 | Var olan hizmetleri uygular |
7 | Uygulamlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |