Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Yazma Becerileri | ELT 028 | 9 | 6 + 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. BURCU KOÇ
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste çeşitli yapıları kullanarak kelime bakımından zengin cümleler kurmayı ve akademik makalelerde karşılaşılan cümle yapılarına benzer cümleler yazabilmeyi hedefler. Buna ek olarak, öğrenciler farklı konularda yazma becerilerini geliştirmeyi; cümle, paragraf, kompozisyon, hikaye gibi yazma becerilerini uygulayarak geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında model paragraflar, kompozisyonlar ve akademik yazılar kullanılarak öğrencileri farklı yazı türlerine aşina kılma, tümceler arasındaki anlamlı bağlantıları fark edebilme ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma gibi becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencileri bir kompozisyonun temel unsurları hakkında bilgi sahibi kılmak ve öğrencilere özgün yazı yazabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, model kompozisyonlar ve farklı yazı türleri aracılığıyla öğrendikleri uygun ifadeleri ve zengin kelime çeşitliğini ürettikleri kompozisyonlarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Buna ek olarak öğrenciler, farklı kompozisyon türleri hakkında fikir edinecek ve bu türlere ilişkin olarak özgün kompozisyonlar yazabileceklerdir. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik düzeyde cümleler yazar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Farklı bağlaçları yazısında kullanabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Zengin bir kelime dağarcığına sahip olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İngilizce bir akademik yazıda farklı dil kullanımı hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Bir kompozisyonun temel unsurlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Bir kompozisyona uygun bir giriş paragrafı yazabilir ve tez cümlesi geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Bir kompozisyondaki tez cümlesi destekleyici fikirler ve örneklerle açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
9 | Bir kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Çeşitli türlerde yazılan bir kompozisyonun analizini yaparak, kompozisyonun organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde bir kompozisyon yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazmanın temel ilkeleri | |
2 | Paragrafın temel unsurları | |
3 | Paragrafı geliştirme ve kompozisyonu tanıma | |
4 | Kompozisyonun temel unsurları | |
5 | Kompozisyona giriş paragrafı yazabilme | |
6 | Tez cümlesi yazabilme | |
7 | Kompozisyona uygun gelişme bölümü yazabilme | |
8 | Kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilme | |
9 | Öyküleyici kompozisyon yazabilme | |
10 | Öyküleyici kompozisyon yazabilme | |
11 | Karşılaştırma kompozisyonu yazabilme | |
12 | Neden-sonuç kompozisyonu yazabilme | |
13 | Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme | |
14 | Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Folse K., Muchmore-Vokoun A. and Solomon E. (2014). Great Writing III. National Geographic Learning |
Ders Kaynakları | Boardman C. (2008). Writing to Communicate III. Pearson |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akademik düzeyde cümleler yazar. | |||||||||||||||
2 | Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat eder. | |||||||||||||||
3 | Farklı bağlaçları yazısında kullanabilir. | |||||||||||||||
4 | Zengin bir kelime dağarcığına sahip olur. | |||||||||||||||
5 | İngilizce bir akademik yazıda farklı dil kullanımı hakkında fikir sahibi olur. | |||||||||||||||
6 | Bir kompozisyonun temel unsurlarını bilir. | |||||||||||||||
7 | Bir kompozisyona uygun bir giriş paragrafı yazabilir ve tez cümlesi geliştirebilir. | |||||||||||||||
8 | Bir kompozisyondaki tez cümlesi destekleyici fikirler ve örneklerle açıklayabilir. | |||||||||||||||
9 | Bir kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilir. | |||||||||||||||
10 | Çeşitli türlerde yazılan bir kompozisyonun analizini yaparak, kompozisyonun organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. | |||||||||||||||
11 | Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde bir kompozisyon yazar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |