| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | FBE 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. | Ödev, Sınav, | |
| 3 | Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar | Ödev, Sınav, | |
| 4 | Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. | Ödev, Sınav, | |
| 5 | Literatür taramasının önemini açıklar. | Ödev, Sınav, | |
| 6 | Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Proje / Tasarım, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve Temel Kavramlar | 1, 2, 3, 4 |
| 2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar, Araştırma Problemi | 1, 2, 3, 4 |
| 3 | Değişken ve Hipotezler, Bilimsel Etik ve Araştırma | 1, 2, 3, 4 |
| 4 | Literatür Taraması, Örneklem Seçimi | 1, 2, 3, 4 |
| 5 | Veri Toplama Araçları, Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | 1, 2, 3, 4 |
| 6 | Deneysel Desenler | Ödev I: nicel bir araştırma önerisi hazırlama |
| 7 | Tarama, Korelaysyon ve Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları | 1, 2, 3, 4 |
| 8 | Nitel Araştırmalar | 1, 2, 3, 4 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Nitel Araştırma Türleri | 1, 2, 3, 4 |
| 11 | Araştırma Deseni ve Örneklem Seçimi | 1, 2, 3, 4 |
| 12 | Görüşme ve Gözlem | Ödev II: Nitel bir araştırma önerisi hazırlama |
| 13 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve Nitel Analiz | 1, 2, 3, 4 |
| 14 | Raporlaştırma ve Dönem Sonu Değerlendirmesi | Ödev III: dersin genel değerlendirmesi ve öz değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. |
| 2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. |
| 3 | Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar |
| 4 | Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. |
| 5 | Literatür taramasının önemini açıklar. |
| 6 | Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||