| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halı-Kilim Tasarımı-Iv | HKE 308 | 6 | 2 + 4 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Temaya yönelik çalışmanın tasarım öğe ve ilkeler doğrultusunda gelişimi ve ürüne dönüşümündeki tüm teknik uygulama yöntemlerinin bilgi ve becerilerinin oluşturulması |
| Dersin İçeriği | Projedeki tasarım-teknik-uygulamaların yapılmasının sağlanması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Görsel verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Görsel verileri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Projenin tanımı projenin tarihçesi | |
| 2 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
| 3 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 4 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 5 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 6 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 7 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Eskiz çalışmalarından, ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. | |
| 10 | Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
| 11 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
| 12 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
| 13 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. | |
| 14 | Tasarımın orjinal uygulanma çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konuya bağlı olarak tüm yazılı ve görsel kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | ||||||||||||
| 2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | ||||||||||||
| 3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | ||||||||||||
| 4 | Görsel verileri analiz eder. | ||||||||||||
| 5 | Görsel verileri inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 187 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||