| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokuma Tasarımı-I | HKE 205 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | ŞERİFE ATLIHAN, |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dokuma tekniklerini kullanarak farklı kumaşların tasarlanması için gereken teorik alt yapının oluşturulması ve uygulamalar |
| Dersin İçeriği | Tasarım süreci içinde, tasarım prensipleri kullanılarak desen oluşturma, dokumaya uygun desenin kumaşa dönüştürülmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kumaş üretiminde tasarımı anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Örgü tekniklerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Üretim hesaplarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Ana örgüleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Kumaş üretiminde bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dokuma+kumaş üretiminde temel işlemler | |
| 2 | Dokumanın temel elemanları içinde örgü, birim, rapor, desen, tekrar, tahar, armür gibi unsurların tanıtılması | |
| 3 | Ana örgüler, türev örgüler ve ipliğe bağlı renk etkileri | |
| 4 | Ana örgüler, türev örgüler ve ipliğe bağlı renk etkileri | |
| 5 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
| 6 | Yapılan eskizlerin sunumu ve eleştirisi | |
| 7 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Eskiz çalışmalarından ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
| 10 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
| 11 | Tasarımın dokuma prensiplerine bağlı olarak dokuma tezgahında orjinal uygulama çalışmaları. | |
| 12 | Tasarımın dokuma prensiplerine bağlı olarak dokuma tezgahında orjinal uygulama çalışmaları. | |
| 13 | Tasarımın dokuma prensiplerine bağlı olarak dokuma tezgahında orjinal uygulama çalışmaları. | |
| 14 | Tasarımın dokuma prensiplerine bağlı olarak dokuma tezgahında orjinal uygulama çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kumaş üretiminde tasarımı anlatır. | ||||||||||||
| 2 | Örgü tekniklerini anlatır. | ||||||||||||
| 3 | Üretim hesaplarını yapar. | ||||||||||||
| 4 | Ana örgüleri bilir. | ||||||||||||
| 5 | Kumaş üretiminde bilgi sahibidir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||