Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi II (Deneysel Dokuma II) HKE 412 8 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ
Dersi Verenler Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bir tasarımın uygulanması.

Dersin İçeriği

Tasarımların çeşitli malzeme ve kirkitli dokuma teknikleri ile uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kirkitli dokuma tekniklerini ayırt eder.
2 Tasarımını kirkitli dokuma teknikleri ile uygular.
3 Sanatsal üretim yapar.
4 Tasarladığı projenin üretimini planlar.
5 Malzeme tanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir tasarım konusunun tasarımlarının bitmesi.
2 Renk eskizleri.
3 Renk eskizleri.
4 Renk eskizleri.
5 Uygulanacak tasarımın boyut ve malzemelerinin tespiti.
6 Tezgahların hazırlaması.
7 Dokuma aşaması.
8 vize
9 Dokuma aşaması.
10 Dokuma aşaması.
11 Dokuma aşaması.
12 Dokuma aşaması.
13 Dokuma aşaması.
14 Dokuma aşaması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 LİSANS GÜZ DERSLERİNİN VİZE GÜN VE SAATLERİ (5) 0,01 MB
0 Uygulama Esaslarında Değişiklik 0,06 MB
0 Sakarya Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esas 0,04 MB
0 Sakarya Üniversitesi Bitirme Çalışması Dersi Uygulama Esasları_10.02.2022 0,29 MB
0 2021-2022 bahar yarı yılı eğitim öğretim uygulama esasları 0,01 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 254
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,16
Dersin AKTS Kredisi 10