| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ebru Teknikleri I | TEZ 427 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk ebrusunda çiçek gelişimi konusunda öğrenciyi bilgilendirmek . |
| Dersin İçeriği | Klasik Türk ebrusun da çiçek denemeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk ebru sanatının bütün malzemelerini tanır, bilir ve hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Klasik renk anlayışıyla çeşitli ebruları uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | İstenilen forma uygun boya ayarlarını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Klasik Türk ebrusu ve modern ebruyu karşılaştırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Ebru sanatçılarının eserlerini tanır | ||
| 6 | Ebru sanatı hakkında araştırma konusu hazırlar ve bilgisayarda sunumunu yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Sanatı´nda Ebru´nun tarihçesi ve kaynaklar | |
| 2 | Renk bilgisi | |
| 3 | Ebrunun uygulandığı alanlar (cilt, tezhip, çini) | |
| 4 | Boya ezme ve öd yapımı | |
| 5 | Fırça yapımı | |
| 6 | Çiçekli ebru zemini | |
| 7 | Hatib ebrusu ve çeşitleri | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Hatib ebrusu ve çeşitleri | |
| 10 | Kumlu ebru | |
| 11 | Bülbül yuvası ebru | |
| 12 | Sümbül ebru | |
| 13 | Lale ebrusu | |
| 14 | Lale ebrusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, İstanbul, 1997. Türklerin Ebru Sanatı Hikmet Barutcugil ANKARA 2007Türk Ebru Sanatı Fuat Başar Yavuz Tiryaki İSTANBUL 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk ebru sanatının bütün malzemelerini tanır, bilir ve hazırlar. | ||||||||||||
| 2 | Klasik renk anlayışıyla çeşitli ebruları uygular. | ||||||||||||
| 3 | İstenilen forma uygun boya ayarlarını yapar. | ||||||||||||
| 4 | Klasik Türk ebrusu ve modern ebruyu karşılaştırır. | ||||||||||||
| 5 | Ebru sanatçılarının eserlerini tanır | ||||||||||||
| 6 | Ebru sanatı hakkında araştırma konusu hazırlar ve bilgisayarda sunumunu yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||