| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokumada Motif ve Sembol II | HKE 332 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | Doç. MİNE TAYLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Orta Asya´dan günümüze kalan dokumalarda kullanılan motif ve sembollerin kavramsal anlamları araştırmak, incelemek, tasarım, yorum ve analiz yapabilmek. |
| Dersin İçeriği | Orta Asya sembollerinden örnekler ve buradan seçilecek bir sembolik motifin araştırması ve tasarım, uygulama ve yorumlanabilmesini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Orta Asya yaşam ı ve tarihsel süreci hakkında bilgiye sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Orta Asya yaşamında kullanılan dokuma ürünleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Sembol ve sembolizm kavramlarına hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Motiflerin bölgesel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Motiflerin kökenlerini araştırır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Motif ve semboller ile ilgili yüzey tasarımları ve yorumları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Orta Asya kültür ve tarihine giriş. | |
| 2 | Orta Asya kültürü ve yaşam biçimlerinden görsel sunumlar. | |
| 3 | Kültür, sembol ve motif bilgilerinin incelenmesi ve kavramsal araştırmasının yapılması. | |
| 4 | Motif ve sembolizmin kültürel coğrafyası. | |
| 5 | Motif ve sembollerin kavramsal ifadesi ve kullanım alanları. | |
| 6 | Motif ve sembollerin görsel sanatlarda kullanım biçimleri. | |
| 7 | Motif ve sembollerin kullanım dili ve tasarım biçimleri. | |
| 8 | Konu araştırmaları ile ilgili görsel sunumlar. | |
| 9 | Vize. | |
| 10 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
| 11 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
| 12 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
| 13 | Sembolizmin geleneksel sanatlarda kullanımı ve görsel sunumlar. | |
| 14 | Araştırma ödev ve sunumların değerlendirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERBEK G., Anadolu Kilimleri (2 Cilt), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Orta Asya yaşam ı ve tarihsel süreci hakkında bilgiye sahip olur. | ||||||||||||
| 2 | Orta Asya yaşamında kullanılan dokuma ürünleri bilir. | ||||||||||||
| 3 | Sembol ve sembolizm kavramlarına hakim olur. | ||||||||||||
| 4 | Motiflerin bölgesel özelliklerini bilir. | ||||||||||||
| 5 | Motiflerin kökenlerini araştırır. | ||||||||||||
| 6 | Motif ve semboller ile ilgili yüzey tasarımları ve yorumları yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||