| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Kumaş Tasarımı II) | HKE 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tasarım farklılıklarını ve teknik alt yapılarını belirleyebilme becerisinin araştırılmasını hedefler. | 
| Dersin İçeriği | Projenin yazımının sağlanması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Dokuma Yöntemleri aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, | 
| 2 | Temel Kumaş Yapılarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | Armürlü kumaş yapıyı bilir ve tasarımları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, | 
| 4 | Jakarlı kumaş yapılarını bilir ve tasarımlarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Ödev, Performans Görevi, | 
| 5 | 5. Bir projenin endüstride kullanımını sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir araştırma konusunun seçimi. | |
| 2 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir araştırma konusunun seçimi. | |
| 3 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 4 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 5 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 6 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 7 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Dosya hazırlanması. | |
| 10 | Dosya hazırlanması. | |
| 11 | Dosya hazırlanması. | |
| 12 | Dosya hazırlanması. | |
| 13 | Dosya hazırlanması. | |
| 14 | Dosya hazırlanması. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Tüm görsel kaynaklar. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Dokuma Yöntemleri aktarır. | ||||||||||||
| 2 | Temel Kumaş Yapılarını anlatır. | ||||||||||||
| 3 | Armürlü kumaş yapıyı bilir ve tasarımları yapar. | ||||||||||||
| 4 | Jakarlı kumaş yapılarını bilir ve tasarımlarını yapar. | ||||||||||||
| 5 | 5. Bir projenin endüstride kullanımını sağlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||