Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II OOE 406 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Mehmet KUMRU
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak.
Dersin İçeriği Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, Sınav,
5 Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
2 Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
3 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan serbest zaman etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
4 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan Türkçe-dil etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
5 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan oyun-hareket etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
6 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan müzik etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
7 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan fen ve matematik etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
8 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan drama etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
9 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan sanat etkinliği uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
10 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan okuma-yazmaya hazırlık etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
11 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
12 Uygulama anasınıfının yıllık planı kapsamında hazırladığı günlük plandan aile katılım etkinliğini uygulama ve değerlendirme MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
13 İstenmeyen davranış gösteren çocuğu gözlemleme ve bu davranışa uygun etkinlik planlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
14 Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Kaynaklar
Ders Notu Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları.
Ders Kaynakları 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık
2.Alevcan,S. (2005). Drama Uygulamaları. Yapa Yayınları.
3.Anadolu Üniversitesi. (2011). Öğretmenlik Uygulaması I. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4.Aral, N. (2009). Drama. Yapa Yayınları
5.Aral, N. Gürsoy, F. Akyol, A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Yapa Yayınları.
6.Arı, M. Öncü, E. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Doğa ve Matematik Uygulamaları. Kök Yayıncılık.
7.Çakmakçıoğlu, A. (2010). Belirli Günler ve Haftalar. Bu Yayınevi.
8.Deligöz, B. (2011). Okuma Yazma Hazırlık Kitabı.Yapa Yayınları.
9.Dirim, A. (2009). 101 Drama Oyunu. Esin Yayınları.
10.Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları.
11.Fulford, J., Küçükahmet, L. (2009). İlköğretim Drama. Nobel Yayın Dağıtım.
12.Gönen, M. (2010). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayıncılık.
13.Güler, T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
14.Kandır, A. (2011). Eğlenceli Etkinliklerle Okuma Yazmaya Hazırlık. Efil Yayınları.
15.Karadağ, A. (2010). Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler. Kök Yayıncılık.
16.Kemal, Ö. (2009). Tüm Belirli Günler ve Haftalar. İnkılap Yayınları.
17.Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.
18.Ömeroğlu, E. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Eğiten Kitap
19.Önder, A. (2010). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık.
20.Öztürk, A. (2009). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. Esin Yayınları.
21.Öztürk, F. (2009). Drama. Yapa Yayınları.
22.Polat, Ö. (2010). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık Etkinlikleri. İlk Adım Yayınevi.
23.Sığırtmaç, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları.
24.Tezel Şahin, F. (2010).Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesi Aile Katılımı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
25. MEB. (1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html)
26. MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2551_0.html)
27. MEB. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Öğretmen Yetiştirme Yönergesi. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/956.html)
28. YÖK. (1998). Fakülte Okul İşbirliği. Yüksek Öğretim Kurumu Yayınları.
29. Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 7 9 63
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 25 25
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Performans Görevi (Seminer) 1 25 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 257
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,28
Dersin AKTS Kredisi 10