| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A Seç: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerileri | OOE 410 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Özdüzenlemenin Tanımı ve Kapsamı, Özdüzenlemenin Doğası, Vygotsky konuşma türleri hakkında gerekli bilgilerin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Özdüzenleme Amaç İlişkisi, Öz İnançlar Ve Özdüzenleme, İletişim Ve Özdüzenleme, Eleştiri Ve Özdüzenleme, Pozitif Düşünce Ve Özdüzenleme, Çocukta ve Ergende Özdüzenleme, Öneriler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Özdüzenlemenin Doğasını açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Özdüzenlemenin olması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Özdüzenlemenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İletişim Ve Özdüzenleme arasındaki ilişkinin önemini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özdüzenleme becerilerini analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Kendini tanıma, kendini gerçekleştirme anlayışı geliştirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özdüzenlemenin Tanımı ve Kapsamı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Özdüzenlemenin Doğası | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Kendini Tanıma | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | İhtiyaçlar Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Hedefler Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Öz İnançlar Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | İletişim Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Eleştiri Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Pozitif Düşünce Ve Özdüzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Çocukta Özdüzenleme Becerileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Ailenin Özdüzenlemedeki Önemi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Vygotsky´nin Konuşma Türleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Yapı İskelesi, ZPD, Özümleme, Şema Kavramları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Öneriler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ergöz, G.(2008) Investigation of self-regulated learning and motivational beliefs in mathematics achievement,Msc Thesis, Middle East Technical University, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Özdüzenlemenin Doğasını açıklar. | |||||||||||
| 2 | Özdüzenlemenin olması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. | |||||||||||
| 3 | Özdüzenlemenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. | |||||||||||
| 4 | İletişim Ve Özdüzenleme arasındaki ilişkinin önemini açıklar. | |||||||||||
| 5 | Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özdüzenleme becerilerini analiz eder. | |||||||||||
| 6 | Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. | |||||||||||
| 7 | Kendini tanıma, kendini gerçekleştirme anlayışı geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 11 | 11 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||