| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seç: Avrupa Birliği Eğitim Politikaları | OOE 443 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyenin Avrupa Birliğine adaylığı sürecinde eğitim alanında uyum ve değişim uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Avrupa Birliğinin eğitim politikaları, Avrupa Birliğine üye ülkelerin eğitim sistemleri ve AB ülkeleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | TürkiyeAvrupa Birliği ilişkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Avrupa Birliğinin eğitim alanındaki politikası ve eğitim projelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Avrupa Birliğinin eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Türkiye ve AB uyumlu eğitim paketlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Eğitime ilişkin uygulama örneklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Avrupa Birliğinin Temelleri ve Avrupa Birliğinin Tarihsel Gelişimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | TürkiyeAvrupa Birliği İlişkileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Avrupa Birliğinin Eğitim Alanındaki Politikası ve Eğitim Projeleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Türk Eğitim Sisteminin Avrupa Birliğinden Beklentileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Ara Sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Avrupa Birliğinin Eğitim Politikaları Ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sisteminin Yapısal Sorunları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Avrupa Birliğinin İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim İle İlgili Politikaları Ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Socrates Programları; Comenius ve Erasmus | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Socrates Programları; Grundtvig Lingua ve Minerva | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: LEONARDO DA VINCI | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Tempus ve Youth (Gençlik) Programı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Eğitime İlişkin Uygulama Örneklerinin Karşılaştırılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cansevdi , Hürrem (2004) Avrupa Birliği’nin bilim, araştırma ve eğitim politikaları ve Türkiye’nin uyumu, İstanbul : İktisadi Kalkınma Vakfı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | TürkiyeAvrupa Birliği ilişkilerini açıklar | |||||||||||
| 2 | Avrupa Birliğinin eğitim alanındaki politikası ve eğitim projelerini açıklar | |||||||||||
| 3 | Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini açıklar | |||||||||||
| 4 | Avrupa Birliğinin eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemine etkilerini değerlendirir. | |||||||||||
| 5 | Türkiye ve AB uyumlu eğitim paketlerini açıklar. | |||||||||||
| 6 | Eğitime ilişkin uygulama örneklerini karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Seminer) | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||