| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Interactıve Performance | RSM 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Assist. Onur KARAALİOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | The importance of the Interactive performatif art examples in Contemporary Arts |
| Dersin İçeriği | Interpretations on the application of Interactive Performance in Contemporary Art |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Potential opportunities of interactive nature of the performance in the public domain is defined. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, |
| 2 | Through performative arts, communication, empathy and awareness of the possibility of such cases may be considered on. | Discussion, Simulation, | Oral Exam, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | The definition, limits and possibilities of Interactive Performance as an art medium. | |
| 2 | Examination of the concept of audience or participants on theatre | |
| 3 | Epic Theatre | |
| 4 | Body Art, and the first performance trials in Contemporary Art | |
| 5 | Art in public space | |
| 6 | Brainstorm about Performative art ideas which can be done in the field of public space | |
| 7 | Art practices in public space and ethics | |
| 8 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 9 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 10 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 11 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 12 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 13 | Sampling of contemporary art and criticism | |
| 14 | Overall evaluation |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | J.Ranciere- Emancipated Spectator, (Özgürleşen Seyirci), Epic Theatre of Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Alain Badio- Ethic |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Potential opportunities of interactive nature of the performance in the public domain is defined. |
| 2 | Through performative arts, communication, empathy and awareness of the possibility of such cases may be considered on. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Sözlü Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
| Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
| Final examination | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||