Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Interactıve Performance | RSM 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Assist. Onur KARAALİOĞLU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | The importance of the Interactive performatif art examples in Contemporary Arts |
Dersin İçeriği | Interpretations on the application of Interactive Performance in Contemporary Art |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Potential opportunities of interactive nature of the performance in the public domain is defined. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, |
2 | Through performative arts, communication, empathy and awareness of the possibility of such cases may be considered on. | Discussion, Simulation, | Oral Exam, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The definition, limits and possibilities of Interactive Performance as an art medium. | |
2 | Examination of the concept of audience or participants on theatre | |
3 | Epic Theatre | |
4 | Body Art, and the first performance trials in Contemporary Art | |
5 | Art in public space | |
6 | Brainstorm about Performative art ideas which can be done in the field of public space | |
7 | Art practices in public space and ethics | |
8 | Sampling of contemporary art and criticism | |
9 | Sampling of contemporary art and criticism | |
10 | Sampling of contemporary art and criticism | |
11 | Sampling of contemporary art and criticism | |
12 | Sampling of contemporary art and criticism | |
13 | Sampling of contemporary art and criticism | |
14 | Overall evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | J.Ranciere- Emancipated Spectator, (Özgürleşen Seyirci), Epic Theatre of Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Alain Badio- Ethic |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |