| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gravür Uygulamaları II | RSM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını sunmak; bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. | 
| Dersin İçeriği | Ekslibris nedir? Tarihçesi ve sanatçıları. Ekslibris tasarımı, leke-doku-soyut ifade yollarıyla sanatsal tasarım. Tasarımların gravür tekniğine uygun yöntemlerin kullanımı ile kalıp hazırlama ve baskı alma, numaralandırma ve imza. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 2 | Uygun malzemeyi kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 3 | Gravür baskı sanatının bir resim tekniği olarak kendine özgü plastik değerlerini kullanır. | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 4 | Sanatsal formasyonlarına katkıda bulunduğunu saptar. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 5 | Diğer sanat disiplinleriyle ilişkilendirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 6 | Gravür baskı tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| 7 | Gravür çalışmalarını objektif olarak eleştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Gravür Sanatı ve Günümüz gravür çalışmalarından örnekler | |
| 2 | Gravür malzemeleri ve teknik bilgiler | |
| 3 | Leke doku ,veya soyut ifade yollarıyla sanatsal tasarım | |
| 4 | Leke doku ,veya soyut ifade yollarıyla sanatsal tasarım | |
| 5 | Gravür kalıplarının hazırlanması | |
| 6 | Baskı alma(siyah beyaz) | |
| 7 | Baskı alma (çok renkli) | |
| 8 | Eleştiri ve değerlendirme | |
| 9 | Eskiz hazırlama | |
| 10 | Gravür kalıplarının hazırlanması | |
| 11 | Baskı alma(siyah beyaz) | |
| 12 | Baskı alma(çok renkli) | |
| 13 | Baskıların numaralandırılması imza ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Eleştiri ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. | |||||
| 2 | Uygun malzemeyi kullanır. | |||||
| 3 | Gravür baskı sanatının bir resim tekniği olarak kendine özgü plastik değerlerini kullanır. | |||||
| 4 | Sanatsal formasyonlarına katkıda bulunduğunu saptar. | |||||
| 5 | Diğer sanat disiplinleriyle ilişkilendirir | |||||
| 6 | Gravür baskı tekniğini geliştirir. | |||||
| 7 | Gravür çalışmalarını objektif olarak eleştirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 30 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 15 | 
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||