| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Özgün Baskı II (Serigrafi) | RSM 212 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Resim bölümlünün genel eğitim yollarıyla birlikte, özel olarak bir resim tekniği olmak bakımından, serigrafinin kendine özgü plastik verilerini ve estetik değerini de kullanarak, öğrencinin sanatsal formasyonuna katkıda bulunmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Serigrafi sanatının Türkiyedeki konumu, Çağdaş sanat örnekleri. Nesnel gerçekliğin form, ışık, renk, değer ilişkisiyle yoruma dayalı tasarım. Çok renkli kalıp hazırlanması, seri baskı alınması ve numaraya göre sıralanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Serigrafi tekniğini, malzemelerini tanır | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Ünlü sanatçıların çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Günümüz serigrafi çalışmalarını eleştirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Bir fikirden yola çıkarak, sanatsal bir projeyi tasarlar ve gerçekleştirir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Serigrafi(ipek baskı) kalıplarının yıkanması | |
| 2 | Serigrafinin Türkiyedeki konumu ve çağdaş serigrafi baskı sanatı örneklerinden gerçekleştirilen sunum | |
| 3 | Nesnel gerçekliğin tasarıma dönüştürülmesinde form, ışık, renk, değer ilişkilerinin irdelenmesiyle kişisel yoruma dayalı çok renkli eskiz hazırlanması | |
| 4 | Eskiz hazırlığına devam | |
| 5 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
| 6 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
| 7 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 8 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 9 | Nesnel veya soyut tasarım çalışması | |
| 10 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
| 11 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
| 12 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 13 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 14 | Baskıların numaralandırılması imza ve değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Serigrafi tekniğini, malzemelerini tanır | |||||
| 2 | Ünlü sanatçıların çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır | |||||
| 3 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | |||||
| 4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | |||||
| 5 | Günümüz serigrafi çalışmalarını eleştirir | |||||
| 6 | Bir fikirden yola çıkarak, sanatsal bir projeyi tasarlar ve gerçekleştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||