| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Reklam | SAU 256 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin iletişimin temel kavramlarını öğrenerek kullanabilmelerini, kurumsal iletişim ve reklam ile ilgili bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | İletişim kavramı ile ilgili temel kavramlar, modeller ve türleri, kitle iletişimi kavramı ve gelişimi, reklamın tarihçesi, ünlü reklamlar ve ustalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İletişim türlerini bilir ve ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim kavramı ve tanımı | |
| 2 | İletişim süreci ve modelleri | |
| 3 | Kurumsal iletişim | |
| 4 | Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi | |
| 5 | Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi | |
| 6 | Reklamın Tarihçesi | |
| 7 | Türkiye?de Reklamcılık | |
| 8 | Türkiye?de Reklamcılık | |
| 9 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
| 10 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
| 11 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
| 12 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
| 13 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
| 14 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Haftalık sunumlar sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir, Oliviero Toscani (Milliyet Yayınları) Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin temel kavramlarını tanımlar. | |||||||||||||||
| 2 | İletişim türlerini bilir ve ayırt eder. | |||||||||||||||
| 3 | Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir. | |||||||||||||||
| 4 | Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 5 | Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar. | |||||||||||||||
| 6 | Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||