Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Reklam | SAU 256 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin iletişimin temel kavramlarını öğrenerek kullanabilmelerini, kurumsal iletişim ve reklam ile ilgili bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | İletişim kavramı ile ilgili temel kavramlar, modeller ve türleri, kitle iletişimi kavramı ve gelişimi, reklamın tarihçesi, ünlü reklamlar ve ustalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | İletişim türlerini bilir ve ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
5 | Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı ve tanımı | |
2 | İletişim süreci ve modelleri | |
3 | Kurumsal iletişim | |
4 | Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi | |
5 | Kitle iletişimi kavramı ve gelişimi | |
6 | Reklamın Tarihçesi | |
7 | Türkiye?de Reklamcılık | |
8 | Türkiye?de Reklamcılık | |
9 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
10 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
11 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
12 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
13 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar | |
14 | Ünlü Reklamlar ve Ustalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık sunumlar sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir, Oliviero Toscani (Milliyet Yayınları) Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişimin temel kavramlarını tanımlar. | |||||||||||||||
2 | İletişim türlerini bilir ve ayırt eder. | |||||||||||||||
3 | Kendi alanında iletişim bilgilerini kullanabilir. | |||||||||||||||
4 | Reklamın tarihçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
5 | Kitle iletişim araçları gelişimi ile reklamın gelişimi arasındaki bağı açıklar. | |||||||||||||||
6 | Reklamcılık tarihindeki ünlü reklamlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |