Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Kuram Tartışmaları | GIT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin görsel kuram konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Görsel kuramlar konularında öğrencileri çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel kuram çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Görsel kuram çalışmalarının tasarım ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Yeniden üretim teknolojilerinin gelişmesinin imge üzerindeki etkisini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel kuramların tanımlanması | |
2 | Kuram oluşturmaya ilişkin alanyazın taraması | |
3 | Kuram oluşturma araştırma örnekleri | |
4 | Kuram oluşturma araştırma örnekleri | |
5 | Araştırma Stratejisi Olarak Kuram Oluşturma | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Veri Toplama Süreci | |
8 | Kuram Oluşturma Süreci | |
9 | Nesnellik ve verilerin analizi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Araştırma örneği oluşturma | |
12 | Araştırma örneği oluşturma | |
13 | Araştırma örneği oluşturma | |
14 | Araştırma örneği oluşturma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sturken, Marita ve Cartwright, Lisa (2009) Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. Oxford University Press. Aslan, Umut Tümay (2003) "Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık." İletişim Araştırmaları. 1(1): 39-64. Merleau-Pony, Maurice (2006) Göz ve Tin. İstanbul: Metis. Crary, Jonathan (2010) Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis, 2001. Benjamin, Walter (2002) “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı.” Pasajlar. İstanbul: YKY (50-86). Berger, John (2011) O Ana Adanmış: John Berger’den Seçme Yazılar. İstanbul: Metis. Barthes, Roland (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş. Sontag, Susan (2011) Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora. Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel kuram çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar. | ||||||||
2 | Görsel kuram çalışmalarının tasarım ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar. | ||||||||
3 | Yeniden üretim teknolojilerinin gelişmesinin imge üzerindeki etkisini açıklar. | ||||||||
4 | Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 22 | 4 | 88 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |