Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zihin Engellilere Fen Bilgisi Öğretimi | ZEE 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Ahmet Fidan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere içerik analizi yapmak, Fen bilgisi öğretimi konusunda temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak örnek yıllık, ünite ve ders planı hazırlamalarını sağlayarak öğretmenliğe hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri, yöntemlerin zihin engelli öğrencilere uyarlanması, Fen bilgisi temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.), konuların mantıklı sıraya konulması, konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi, ders planlarını öğrencilerin düzeyine göre hazırlama, örnek öğretim uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen bilimlerinin ve fen ve teknoloji dersinin amacının açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Fen ve teknoloji programını açıklar. | Anlatım, | Ödev, |
3 | Fen ve teknoloji programında yer alan kazanımlardan özel eğitime muhtaç öğrencilere kazandırılabilecek olanları belirler. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, |
4 | Fen programında yer alan üniteleri özel eğitime muhtaç öğrenciler için uyarlar. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
5 | Fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır. | Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
6 | Özel eğitim öğrencilerine uygun deney tasarlar. | Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
7 | Fen programına uygun ders planlar. | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen ve teknoloji dersinin amacı | Ders notu |
2 | Yapılandırmacı yaklaşım | Ders notu |
3 | Fen ve teknoloji dersi programının tanıtımı | Ders notu |
4 | Özel eğitime uygun fen ve teknoloji dersi kazanımlarının belirlenmesi | Ders notu |
5 | Fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler | Ders notu |
6 | 5E yöntemi | Ders notu |
7 | Öğrenme halkası /İşbirliğine dayalı öğrenme | Ders notu |
8 | Deneyin önemi ve laboratuar yaklaşımları | Ders notu |
9 | Ara sınav | Ders notu |
10 | Probleme dayalı öğrenme | Ders notu |
11 | Araştırmaya dayalı öğrenme | Ders notu |
12 | Fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma | Ders notu |
13 | Fen ve teknoloji öğretim programına ilişkin örnek etkinlik geliştirme ve sunma | Ders notu |
14 | Final sınavı | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özmen, G. ve Karakoç T. (2010) İlköğretimde Kaynaştırma (Ed. Diken İ.H.), Pegem Akademi Yayınları: Ankara. |
Ders Kaynakları | Abdurrahim K. (1994) Fen Bilgisi Yardımcı Ders Kitabı erdem yayınları. İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |