Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Kişiliğin Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara sınav | |
8 | Öğrenme Nedir? | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Öğrenme Etkenleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ali Kaya, Eğitim Psikolojisi |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001 Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005 Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003. Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000. Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |