Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Girişimcilik ve Proje Yönetimi (Sağlık Bilimleri Fakültesi) SAU 1211 0 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler

--

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, Dr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi MELEK BALÇIK ÇOLAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Dersin amacı farklı yönleriyle girişimciliğin tanımını yapmak, girişimci-yaratıcı kişilik, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı besleyen çalışma yöntemleri ve teknikler ile proje yönetimi konuları hakkında bilgi edinilmesini sağlamak, girişimciliğin geliştirilmesini kavrama üzerine tartışılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde girişimcilik, proje yönetimi ve yaratıcılık konusu farklı yönleri ile ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi açıklar. Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
5 Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini inceler. Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Girişimcilk ve inovasyonla ilgili kavramlar
2 İnovatif ve girişimci kişinin özellikleri ve gerekli beceriler
3 Buluş / İş fikri geliştirme
4 Yenilikçi fikir geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri
5 Proje kavramı ile ilgili temel bilgiler
6 Uluslararası girişimciliğe ilişkin yaklaşımlar
7 Sağlıkta girişimcilik örnekleri ve tecrübe paylaşımı
8 İş planı ve faaliyetleri nasıl oluşturulur
9 İş planı kavramı ve örnekleri ile iş planına yönelik atölye çalışmaları
10 Ürün pazarlaması, pazar araştırması
11 Girişimcilik finans kaynakları
12 Örnek iş modeli yazımı uygulamaları
13 Öğrencilerin iş modeli atölye çalışmaları
14 Alana özgü iş planı atölyeleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Yönetim ve Girişimcilik/Chicken, John C; ÇevBeyhan Kurt
The practice of entrepreneurship / Meredith, Geoffrey G. ; Robert E.Nelson,Philip A.Neck
Entrepreneurship : starting, developing and managing a new enterprise / Hisrich, Robert D. ; Michael P. Peters

-İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası Edt. Yeliz Doğan Merih

-Sağlık Sektöründe Girişimcilik ve Yenilikçilik . Edt: Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan

-Güncel internet kaynakları

 

Sıra EBELİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır.
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır.
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır.
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir.
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir.
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Sıra HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır
Sıra SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır.
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır.
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 9
1 Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır.
2 Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular.
3 Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4 Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi açıklar.
5 Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 10
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Seminer) 35
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5