Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İdare Hukuku | SBK 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ömer Can BAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin ülkemizdeki idari teşkilatı tanıması, idarenin yetkileri ve bu yetkilerin sınırları konusunda bilgi sahibi olması ve böylece hukuk devleti ilkesini gerçekleştirmeye yönelik ilke, kural ve mekanizmalar hakkında ayrıntılı değerlendirme yapabilecek seviyeye ulaşmasıdır. |
Dersin İçeriği | İdari teşkilat, idari işlemler, idarenin yetkileri, idarenin sorumluluğu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki idari teşkilatı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İdari işlem türlerini ve unsurlarını tanır, idari işlemlerin hangi unsurlar yönünden hukuka aykırı olabileceğini ayırt eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İdarenin yetkilerini ve bu yetkilerin sınırlarını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Hukuk devleti kavramının ilke ve esaslarını bilir, hukuk devletini gerçekleştirmeye yönelik mekanizmalar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik anlamda idare ve fonksiyonel anlamda idare kavramları, idare hukukunun tanımı | |
2 | İdare hukukuna hakim olan ilkeler | |
3 | İdarenin bütünlüğü ilkesi (hiyerarşik denetim, idari vesayet denetimi) | |
4 | İdari Teşkilat (1): Merkezi idare organları | |
5 | İdari Teşkilat (2): Yerinden yönetim organları | |
6 | İdari işlem (1): İdari işlemin tanımı, türleri, | |
7 | İdari işlem (2): İdari işlemin unsurları, idari işlemin unsurları yönünden hukuka aykırılık halleri ve yaptırımları | |
8 | İdari işlem (3): İdari işlemin sona ermesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İdarenin Yetkileri (1): idarenin düzenleme yetkisi, yaptırım uygulama yetkisi | |
11 | İdarenin Yetkileri (2): idarenin mal edinme yetkisi (kamulaştırma, devletleştirme, istimval, geçici işgal, kamulaştırmasız el atma) | |
12 | Kamu hizmetleri | |
13 | İdarenin kolluk faaliyetleri | |
14 | İdarenin mali sorumluluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kemal Gözler, İdare Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2022. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|