Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Politikasına Giriş SBK 202 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN

 
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Kamu politikaları disiplinini tanımak, kamu politikaları modelleri ve karar verme yöntemlerini öğrenmek, karar tasarıları ve politika önerileri oluşturabilmek ve kamu politikalarını analiz edebilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kamu politikasının tanımlanması ve temel özellikleri, kamu politikası tipolojileri, kamu politikası analiz modelleri ve modellerin kullanımı, karar verme yöntemleri, kamu politikası süreci.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Kamu politikası teorilerini bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Politika değişim modellerini bilir ve kullanır. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav,
4 Kamu politikası sürecini analiz edebilir. Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
5 Kamu politikaları ve kararların oluşum süreçlerini politika modellerini kullanarak açıklayabilir. Grup Çalışması, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Kamu politikası ve karar önerileri geliştirebilir. Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kamu politikasının tanımlanması, çeşitleri ve özellikleri
2 Kamu politikasının tarihsel gelişimi
3 Kamu politikası aktörleri
4 Kamu politikası sorununun ortaya çıkması ve gündem oluşturma
5 Kamu politikalarının formüle edilmesi
6 Kamu politikalarının kanunlaşması
7 Kamu politikalarının uygulanması
8 Ara Sınav
9 Kamu politikalarının değerlendirilmesi
10 Kamu politikalarının değişimi
11 Politika değişim modelleri
12 Kamu politikası transferi ve öğrenme
13 Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
14 Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

-Yıldız, Mete (2012), Kamu Politikası Ders Notları, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66

- Köseoğlu, Özer (2017), Kamu Politikaları Ders Notları.

Ders Kaynakları

- Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara.

- Köseoğlu, Özer (2013). “Meslek, Sanat ve Disiplin Olarak Kamu Politikası: Türkiye’ye İzdüşümleri”, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, s. 4-36.

- Köseoğlu, Ö. (2017), “Bilgi, Güç ve Siyasetin Kesişiminde Düşünce Kuruluşları: Kamu Politikaları Bağlamında Bir Analiz”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.533-552.

- Consodine, Mark (2020), Kamu Politikası Yapımı, Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (Çev. Ed.), Ankara: Pagem Akademi.

- Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (2016). Kamu Politikaları Ansiklopedisi. Ankara: Nobel Yayınları.

- Babaoğlu, C. (2017), “Kamu Politikası Analizine Yönelik Kavramsal ve Kuramsal Bir Çerçeve”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.511-532.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 8 8
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4