Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ceza Hukuku | SBK 416 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IRMAK KORUCULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ceza hukuku ile ilgili temel bilgillerin öğrenciye kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Suç ve yaptırım hukukuna giriş, Türk ceza hukuku ile ilgili genel bilgiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Türk ceza hukukunun uygulama alanını inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Suçun unsurlarını ve nasıl meydena gelebileceğini değerlendirir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
5 | Kasıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimlerinin inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suç ve yaptırım hukukuna giriş | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Türk Ceza Kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulama alanı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Cezalandırılabilme ve kovuşturma şartları, kriminal suç ve diğer hukuka aykırı fiiller | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Suçun unsurlarına giriş; suçun kanuni unsuru, maddi unsur: hareket, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Suçun maddi unsuru olarak netice ve nedensellik bağı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Hukuka aykırılık unsuru, hukuka uygunluk sebeplerinden kanun hükmünü yerine getirme ve meşru müdafaa | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | ARASINAV | |
8 | Diğer hukuka uygunluk sebepleri, bunlarda sınırın aşılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Manevi unsur (kusurluluk); kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen sebepler, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Kast; kavram ve unsurları, kastın aranacağı zaman, kastın çeşitleri | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Taksir; tanımı ve unsurları, netice sebebiyle ağırlaşmış suçlar | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Kusurluluğu kaldıran sebepler (amirin emri,zorunluluk hali vd), haksız tahrik | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimleri; teşebbüs | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Çok failli suçlar, iştirak, suçların içtimaı, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toroslu N. - Toroslu H., (2018), Ceza Hukuku Genel Kısım, Ankara. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |