| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyasi Tarih | SAU 110 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Tarih- Siyasi Tarik Kavramları | Oral Sander |
| 2 | 15. Yüzyıla Kadar Dünya Tarihi ve Avrupa Tarihine Giriş | Oral Sander |
| 3 | 1789 Fransız Devrimine Kadar Olan Süreç | Oral Sander |
| 4 | 1789 Fransız Devrimi ve Devrimler Süreci | Oral Sander |
| 5 | 1815 Viyana Kongresi- İtalya ve Almanya´nın Ulusal Birliğini Kurması | Oral Sander |
| 6 | Emperyalizm ve I. Dünya Savaşı Öncesi Durum | Fahir Armaoğlu |
| 7 | I. Dünya Savaşı | Fahir Armaoğlu |
| 8 | İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | Fahir Armaoğlu |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Soğuk Savaş Dönemi | Fahir Armaoğlu |
| 11 | Yumuşama ve Çok Merkezlilik | Fahir Armaoğlu |
| 12 | SSC´nin Dağılması ve Yumuşama Dönemi Çatışmaları | Oral Sander |
| 13 | Yeni Dünya Düzeni | Oral Sander |
| 14 | Genel Değerledirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Ankara 1973 Oral Sander, Siyasi Tarih, Cilt: 1- 2, İmge Kitapevi, Ankara 2003 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
| 14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||||||||||||||||
| 7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | ||||||||||||||||||||
| 8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||||||||||||
| 9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 32 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||