Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikoloji CGP 120 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Psikoloji kuram ve yöntemlerini öğretmek. İnsan davranışları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği Psikoloji ve Yöntemleri, Algı, Gereksinimler, İçgüdüler, Dürtüler, Engellenme, Çatışma, Çaba Amaçlama, Duygu, Öğrenme, Bellek, Zeka ,Dikkat, İrade, Bilinç, Bilişsel Kurama Göre Erişim Evreleri, Psikoanalitik Kuram ve Savunma Mekanizması, Grupların Davranış Üzerinde Etkisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikoloji kuram ve yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Duygu, algı, bellek, zekâ, dikkat, irade ve bilinç kavramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
3 Bilişsel kurama göre erişim evrelerini ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay,
4 Grupların davranış üzerindeki etkisini yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji ve yöntemleri
2 Algı
3 Gereksinimler, içgüdüler, dürtüler
4 Engellenme, Çatışma, Çaba Amaçlama
5 Duygu
6 Öğrenme
7 Bellek
8 Zeka, dikkat
9 İrade
10 Yıl içi Sınavı
11 Bilinç
12 Bilişsel kurama göre erişim evreleri
13 Psikoanalitik kuram ve savunma mekanizması
14 Grupların davranış üzerinde etkisi
Kaynaklar
Ders Notu Cüceloğlu,D.(2004). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi, istanbul
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 4 4
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 3