| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kaynaştırma Eğitimi | CGP 116 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocukların normal eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimi almaları ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazanmak. |
| Dersin İçeriği | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri; kaynaştırma eğitiminin aşamaları; kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler; kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri ve dereceleri; normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama; sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama, uygulama ve değerlendirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçlarını, önemini ve ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
| 4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel derecelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri | |
| 2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamaları | |
| 3 | Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler | |
| 4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri | |
| 5 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel dereceleri | |
| 6 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
| 7 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
| 8 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
| 9 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
| 10 | YIL İÇİ SINAV | |
| 11 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
| 12 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
| 13 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme | |
| 14 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
1. Ataman, A.(2005), (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçlarını, önemini ve ilkelerini açıklar | ||||||||||||||
| 2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamalarını kavrar | ||||||||||||||
| 3 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türlerini açıklar | ||||||||||||||
| 4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel derecelerini açıklar | ||||||||||||||
| 5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlar | ||||||||||||||
| 6 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | ||||||||||||||
| 7 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygular | ||||||||||||||
| 8 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||