Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar CGP 219 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersle ilgili olarak öğrencilerin okul öncesi eğitimdeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim ve değerlendirme süreçlerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
5 Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev,
6 Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev,
7 Okul öncesi eğitimde Bank Street programını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev,
8 Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Performans Görevi,
9 Okul öncesi eğitimde Head Start programını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması
2 Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerinin anlatılması
3 Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerinin anlatılması
4 Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşlerinin anlatılması
5 Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşlerinin anlatılması
6 Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşlerinin anlatılması
7 Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması
8 Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerinin anlatılması
9 Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması
10 Yarıyıl içi sınav
11 Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması
12 Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması
13 Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması
14 Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Altunışık, Remzi; Coşkun, Recai; Bayraktaroğlu, Serkan ve Yıldırım, Engin (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (4. basım). Sakarya: Sakarya Kitabevi
[2] Arıkan, Rauf (2004). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama (4. basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım
[3] Balcı, Ali (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, teknik ve ilkeler (4. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
[4] Cebeci, Suat (1997). Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım
[5] Ekiz, Durmuş (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık
[6] Gökçe, Birsen (2004). Toplumsal bilimlerde araştırma (4. basım). Ankara: Savaş Yayınevi
[7] İftar Kırcaali, Gönül ve Tekin, Elif (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, no:10.
[8] Kaptan, Saim (1982). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Rehber Dağıtım
[9] Karataş, Birgül (1984). Araştırma teknikleri. İstanbul: Çağlayan Basımevi.
[10] Kuş, Elif (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık
[11] Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
[12] Üstdal, Muzaffer ve Gülbahar, Kural (1997). Bilimsel araştırma nasıl yapılır, nasıl yazılır. İstanbul: Beta Basım Yayım
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4